Sorg och förtvivlan…men respekt till Färjestad
Igår var en svart dag i svensk hockey-historia…iaf för laget som jag håller på…dvs. Frölunda. Den sjätte och vilken också blev den sista finalmatchen i bäst av sju mellan Frölunda och Färjestad slutade inte helt oväntat med seger för Färjestad som därmed tog SM-Guldet. Frölunda blev praktiskt taget överkörda av Färjestad i början på matchen då dom gjorde tre mål i första perioden. Jag såg inte matchen så jag vet egentligen inte hur det gick till men tydligen tog Frölunda-spelarna sig själva i kragen efter det…eller så tog tränaren dom alla i örat för matchen slutade trots allt med bara 5-3 till Färjestad. Trots att jag tjurade hela kvällen igår så kan jag inte säga att Färjestad inte var värda sitt guld. För det är dom. I tre år i rad har dom sett sig besegrade och fått nöja sig med silver. 2003 och 2005 var det som bekant Frölunda som såg till att det blev så, så visst var Färjestadarna väldigt sugna på revanch. Grattis Färjestad! Och till spelarna i Frölunda vill jag bara säga att jag känner med er men ha förtröstan! Ni är fortfarande bäst! 🙂
Idag ska vi ha personalfest här på jobbet för att avtacka våran optiker som snart gå i pension. Det ska bli trevligt. Har hunnit vara med på några personalfester redan. Bl.a. i julas och i samband med att en av våra andra medarbetare slutat. Det har varit mycket trevligt båda gångerna och det märks verkligen att vi har ett väldigt kamratligt klimat på våran arbetsplats. Det gör det också värt att pendla hit de två timmarna varje dag för det är ju trots allt inte bara pengarna som räknas…även om det är störtskönt att slippa bekymra sig för räkningar ett tag framöver. Trivs man inte på sin arbetsplats kan ingen lön i världen (tror jag) ersätta ett bra arbetsklimat.
Imorse försov jag mig för övrigt. Vaknade kvart i sju och kunde inte ens komma ihåg att jag hört mobilen tjuta vid halv sex. Fick lite brådis och kom till jobbet en timme försent. Inte så farligt även om det var onödigt eftersom det går på min flextid och jag tycker nog att den flextiden jag tjänat ihop än så länge kan användas till roligare saker än att sova bort. Så himla jobbigt är det ju inte att gå upp halv vid sex varje dag…eller? 😉
Nu är det lunch! *hungrig*
Påsken överstökad
Jag brukar väl inte vara så mycket för att fira påsk egentligen. Fick nog av den som barn faktiskt. Men i år kändes det faktiskt som om påsken ändå kanske kan komma att bli något man kommer att fira, åtminstone i framtiden. Jag var inte så väldans trött på den som jag brukar vara. Jag har varit hemma hos mamma och pappa i helgen. VI har ätit en massa god mat, massa godis och umgåtts…även om min pappa som vanligt måste ägna sig mer åt jobb under helgen än vad som kan anses vara hälsosamt. Han kan helt enkelt inte slappna av.
Är nu tillbaka i Göteborg och sitter och väntar på att tvätten ska bli klar. Imorron är det dax att jobba igen och på onsdag ska vi ha avtackning av en på jobbet som går i pension. Även om festen säkert kommer att bli trevlig så är ju sånt där lite halvsorgligt ändå. Vi kommer även att bli av med en annan medarbetare som ska vara tjänstledig ett halvår för att prova på ett jobb i sin hemkommun. Som det är nu så pendlar hon tydligen från Kinna varje dag och tycker det är lite besvärligt så när det dök ett jobb som hon passade till så sökte hon det och fick det. För några månader sedan hade vi dessutom en annan personalfest för en annan medarbetare som slutat, så just för tillfälltet känns det som om vi haft en väldig omsättning på personal på Syncentralen.
Har haft ont i huvet i flera dagar i sträck. Skitjobbigt. Vet inte alls vad det beror på. Och armen är fortfarande lika kass som i förra veckan. Jag ska imorron återuppta försöken med att komma i kontakt med någon av läkarna på vårdcentralen. Känns redan helt hopplöst. 🙁
Armen fortfarande trasig :(
Ärligt talat så minns jag faktiskt inte om jag nämnt min trasiga vänsterarm här på bloggen förut. Jag skadade den i samband med vinterkräksjukan då jag svimmade fem gånger på en kväll. Ramlade tydligen ganska illa eftersom jag några veckor senare fick en inflammation i armbågen. Jag har nu gått med den här inflammationen i över två månader och inbillat mig att “Snart måste det ju gå över”. Jag börjar bli ganska trött på det att ha ont nu och ska så fort som möjligt kontakta närmsta vårdcentral för det här verkar inte bli bra utav sig själv.
MIn kollega som är sjukgymnast har tittat lite på min trasiga arm och försett mig med ett stödförband. Hon har också rekommenderat mig att smörja med Voltarén. Det har gett viss lindring men svullnaden har inte försvunnit och inte heller värken. Hon tycker att det borde ha blivit bättre vid här laget men det ger sig inte.
Som med det brukar vara med sjukvården i det här landet så hade vårdcentralen i Kortedala väldigt skumma öppettider och eftersom jag var på hembesök idag i jobbet så missade jag så klart dagens telefontider. Det fåniga är att jag ska på hembesök i morgon förmiddag också. *suck*
Var som sagt på damsittning i Skövde i helgen. Hade riktigt kul men hade grymt ont i fötterna när jag och min kompis vinglade tidigt på söndag morgon. I förra veckan gick jag i högklackade skor till och från jobbet för att eventuellt slippa att få ont i fötterna i lördags. Men det hjälpte föga. Dock så vet man ju inte, jag kanske skulle haft ännu mer ont om jag inte härdat fötterna hela veckan innan sittningen.
Äsch…
Verkar som om jag kan glömma biljetter till någon av finalmatcherna mellan Frölunda och Färjestad. De 1 300 biljetterna som fanns tillgängliga för allmänheten sålde tydligen slut på drygt en timme. Så går det när man snackar mycket men är mindre företagsam. Mitt vanliga problem med andra ord. 🙁
Final
Från att i typ mitten av semifinalsomgången ha legat under med 1-3 i matcher är nu Frölunda i FINAL! Som sig bör! Linköping fick smisk, precis som väntat och nästa vecka börjar finalerna med bäst av sju (antar jag) mot Färjestad. Även i år får då Frölunda chansen att sopa isen mot Färjestad men jag kan tänka mig att Färjestad är ganska sugna på revancsh från förra årets utklassning. 🙂 Jag, i egenskap av Frölunda-supporter, ser iaf fram emot finalen med förtjusning. Man kanske till och med kan prestera ett försök att få tag på biljetter på någon av hemmamatcherna.
Imorron ska jag på damsittning i Skövde med mina gamla studentkompisar. Damsittning innebär, för den som inte vet, att man i egenskap av dam, alltså flicka, tös, tjej, kvinna, tant eller kärring tar på sig något fint, går till kårhuset Boulogner och joinar ca 100 andra damer även dom fint klädda (dvs inte overall, även om overall är fin) och äter en god middag i Stora salen och tittar och lyssnar på underhållninig från husets herrar. Så fungerar det nämligen. Damsittningen arrangeras av herrarna, eller killarna i Sexmästeriet och herrsittningen arrangeras av tjejerna. Jag har faktiskt aldrig varit på damsittningen fastän jag bott i Skövde i typ fem år. Det har alltid kommit något i vägen och jag har helt enkelt inte orkat engagera mig i varken herrsittningen som arrangör eller damsittningen som gäst. Men i år ska det alltså ske.
Nu blir det morgonfika.